Saturday 17 December 2011

flashback !

assalamualaikum 
good morning , evening and even night !
to all my readers and visitors that i love the most !
hope you guys doing fine 





HAHAHAHAHAH
well well well 
reading my beloved sister's blog last night i am interested to write about it also .
yea , about my sweet moments at " TADIKA " 
place where i learnt how to spell my own name 

admit - i can't even spell my own name .
now ! TADA 
Rafiani Binti Fauzi based on my IC lagi 

ingat lagi masa budak-budak tu .
first time masuk tadika dah macam je kene suruh masuk kandang harimau .
meraung , melalak macam orang kat tanjung rambutan tu , lebih kurang tambah darab bahagi tolak la jgak .
i'm 4 years old that time lah . my sis 6 years old .
awal kan masuk tadika . best student plak tu . wahh . bongok je , gelabah pun ad .
da la dalam kelas tu semua dah kesakaian dengan barang-barang baru .
aku je plak yang paling muda di tadika itu .
semua 5 tahun , aku je 4 tahun . 


macam-macam perangai aku nengok . . 
da lah mula-mula masuk kelas tu aku dengan kak ida ne nangis bagai nak rakkk .
aku sebenarnya tak tahu pun kenapa nak kena nangis 
hha , aku ikut-ikut je kakak aku nangis . 
macam orang gila , sampai termuntah kot , nervous sangat nak masuk tadika .
keh keh keh 


meet my friends
kawan aku perempuan sorang ni tak ingat nama dia , rambut curl gitu 
tapi hari tu kantoi bawak botol susu pegi tadika .
aku yang nampak , aku amek botol tu pastu aku malukan dia dalam kelas 
" eeee tak malu bawak botol susu "
hahhah ~ nangis dia wookkk , cakap botol adik dia la apalah bagai . .
sorang lagi budak lelaki , ponn tak ingat nama dia .
gaya dah macho , rambut da ala ala korea . . 
alamak tapi suke k o r e k  l o m b o n g la . . besar dah lubang hidung dia tu . 
E to the U = eughhh !


makan time !
itadakimasu !
mesti nak kene baca doa makan dulu . lupa macam mana lagu dia .
translate dia pun aku lupa . 
menu dia macam-macam , tapi paling aku tak suka dulu makan nasi impit dengan kuah kacang .
aku tak suka kuah kacang lahhh . dulu lah , sekarang tidak sudah .
menangis depan makanan tu .


cikgu cikgu .
wahh , semua cikgu aku tudung labuh punya. terbaek .
dalam tadika , diorang tak pakai p u r d a . bila keluar pakai purda .
aku pun tak faham kenapa aku takut sangat dengan orang pakai purda . 
menangis , meraung , terpekik , terlolong bila nampak mereka .
nama dorang pun pelik . cikgu Ma cikgu Ta cikgu Su cikgu Ti and tak tahu la , tak ingat .


balik sekolah naik van .
makcik sapu rumah aku tu sebok nak dating je . 
ket van tu ada jual-jual makanan tahu . sedap 
aku suke poke tempat duduk kat line depan and tepi tingkap .
angin yang nyaman . hahahaha ~ bukak mulut lama lama . adoyai . 
sampai rumah , rambut dah keras , mulut pun kering sebab lama sangat " switch on " .
da la mak cik tu letak je duit kat tengah sit tu . 
aku selalu curi duit dari situ lepas tu beli makanan . hahahah ~ hantu betul 


hari sukan !
first time nak ikut larian 25 meter . hahaha 
nervous aku sampai termuntah kat tepi tu . ya ampun . . hha ~ 
lawak la . 
menyakai je aku time budak budak . da lah berlagak dulu , mentang-mentang jadi best student .
poyo lah apa lagi kan . 


hha ~ yang penting tak boleh lupa itu time . 


sekian 
no more talks 
FULLSTOPS !
videokeman mp3
Our Song – Taylor Swift Song Lyrics